logga med text stor 2
anki2
Februari 2022
Hej vackra själ!
Tack för att du prenumererar.
Hur många timmar spenderar du på jobbet? Visst vore det härligt att kanske få in lite mer glädje, motivation och känsla av tillfredsställelse. Om du tillhör den lyckliga skaran som hjular till jobbet på måndag morgon kan du hoppa över eller kanske skicka tipsen till en vän. Scrolla ner så får du 6 tips på hur du tar hand om dig fysiskt och mentalt.

För övrigt väntar och längtar vi efter våren. Efter att ha haft en fullbokad Reiki etapp 1 i början på februari så längtar vi också efter att köra etapp 2 i mars. Kul med så stort intresse och alla själar behövs verkligen. Nu mer än någonsin i vår galna värld. Det finns några platser kvar, se nedan.
"make love not war"

Massa ljus och kärlek till dig!
Just nu - Bara du
//Anki - Din Hälsodesigner
6 tips på hur du får in mer glädje, motivation och tillfredsställelse på jobbet.

Turligt nog behöver du inte byta jobb, leta efter upplysta kollegor eller tända rökelse på morgonen. Dessa korta tips på vanor kan få dig att känna mer tillfredställelse och är inte så svåra att få in i vardagen.

1. Ta hand om dig.
Alla vet att vi behöver sova tillräckligt, äta bra näring, röra på oss och sluta stressa. Ge dig 5 minuter på morgonen, i tystnad, möt dig själv, lyssna inåt och sätt intentionen för dagen. Sätt tydliga jobbgränser så att du hinner med dig själv.

2. Vad är just din styrka och talang?
Får du utlopp för dessa? Vad kan du göra för att göra mer av det som just du är bra på? När du gör mer av det du är bra på mår du automatiskt bättre. Det blir en god spiral.

3. På vilket sätt bidrar du med din kompetens, erfarenhet och härliga energi?
Ju mer vi ger desto mer får vi tillbaka. Är du omgiven av snåla, missunnsamma, konkurrerande personer? Kanske har de aldrig fått bekräftelse eller blivit lyssnade på i hela sitt liv och nu tar de ut detta på dig. Går det att se och älska deras inre små barn? Testa och se om det blir någon skillnad.
4. På vilket sätt gör du skillnad på jobbet?
På vilket sätt spelar det du gör roll för andra? Att le mer, hålla upp dörren, ge komplimanger, att vara snäll, ja, det ger ringar på vattnet och är lika smittsamt som covid.

5. Rör på dig varje halvtimme.
Gå i trappan, studsa lite på stället. Eller varför inte några yogarörelser för att få igång både andning och kropp. Testa några dagar och känn skillnaden. Garanterat har du energi över på kvällen mot när du har dagar där du inte får in någon rörelse alls.

6. Organisera din arbetsplats.
Rensa om det är rörigt. Hjärnan blir distraherad av högar av "att göra saker", små komihåg lappar eller böcker som ska läsas. Rensa och sätt dit några växter, kanske fina pennställ och en vacker temugg istället.

Vi är på jobbet väldigt mycket av vår vakna tid. Ta hand om den tiden och dig själv så kommer det spilla över på din andra vakna tid. Garanterat!
2018-08-02 11.36.44

Kurs i distansreiki 18-19 mars.
Lär dig skicka healing framåt och bakåt i tiden. Skicka till relationer och situationer. Mer aktuellt än någonsin.

Varmt välkommen att läsa mer och anmäla dig här

2020-05-17 19.53.44

Kurser under 2022

Usui/Reiki Holy Fire III

etapp 2 - 18-19/3 alternativt 17-18/6

Reiki Master 9-10-11/9

Månadens visdom:

"It takes grace to remain kind in cruel situations"

- rupi kaur -

facebook instagram 
logga med text stor 2
Email Marketing Powered by MailPoet