logga med text stor 2
2016-04-29 19.29.23-2
Juni 2021
Hej och tack för att du prenumererar!
För oss på Assent är det förändringar på gång inför hösten. Jag har ett år kvar på min utbildning till Psykosyntesterapeut och nu är jag alltså godkänd för att ta emot praktikklienter. Om du eller någon du känner vill gå i terapi till reducerat pris så står det längre ner hur det skulle kunna gå till.

För att hinna med alla samtal så kommer jag att dra ner på behandlingstider och kurser. Det går ju som bekant inte att göra allt, hur roligt det än är. Så vi kan säga att förändringens vindar blåser och jag hissar segel. Hänger du med?

Vi lever fortfarande i den märkliga coronabubblan även om vaccinationerna tack och lov tagit fart. Det är lätt att dras med och tappa bort sig själv. Lätt att bli utifrånstyrd och påverkad istället för inifrånstyrd och lugn.

När vi lever i denna märklighet blir det än viktigare att hitta vår inre livskvalitet. För livskvalitet kommer inifrån dig själv. Det finns inget eller ingen som kan ta det ifrån dig. Värna om din makt i detta.
Det är viktigt och du är viktig!
Längre ner kan du läsa om mat som boostar humöret och om vår fantastiska Junirabatt på 1.500 kr.

Ta hand om dig för du har bara - Just Nu!
//Anki - din egen hälsodesigner
bärbild
Mat som boostar humöret
Vem vill inte vara glad och lycklig? Egentligen är det inte så svårt att ge sig de rätta förutsättningarna. Äta bra, röra på sig och umgås med härliga människor. Här kommer några specifika tips:

Banan
Bananer innehåller tryptofan, en aminosyra som behövs för att tillverka serotonin, ett ämne som gör oss lugna och glada. I en alldeles egen perfekt förpackning också.

Bär
Bär som blåbär, hallon och jordgubbar innehåller ett ämne som liknar valproinsyra, ett läkemedel som används för att stabilisera humöret. Jag börjar alltid min morgon med blåbär, någon frukt, naturell grekisk yogurt, hemgjord musli och lite kokosolja. Ät bären utan extra tillsatt socker!

Quinoa
I quinoa finns antioxidanten quercetin som har visat sig ha antidepressiva egenskaper. Gott som variation i vardagen.

Choklad
Vad vore livet utan choklad? Choklad kan hjälpa till att reducera stresshormonet kortisol i kroppen. Visst känns det när du stoppar en bit i munnen. Naturligtvis mörk choklad med en hög kakaohalt + 70 %.

Gurkmeja
I kryddig gurkmeja gömmer sig bland annat antioxidanten kurkumin, som också kan både höja ditt humör och hålla deppigheten borta. Du kan krydda maten eller göra hälsoshoots med gurkmeja

Äpple
Att äta äpplen kan ha en lugnande effekt, samtidigt som det ger dig mer energi och ökar din glädje. De dagar jag kompletterar blåbären med just äpple på morgonen river jag ett och sen på med kanel.
Mums!
2018-08-02 11.36.44

Vill du gå i terapi till reducerat pris?

Jag söker dig som vill bli praktikklient hos mig till hösten.
Men varför gå i samtal hos någon?
Det finns mycket inom oss som inte är i vår omedelbara medvetenhet. Vårt undermedvetna finns där och påverkar oss, ibland kraftfullt. Det kan vara genom beteenden vi inte riktigt känner att vi har kontroll på, känslor som invaderar och ibland tar överhand eller olika mönster som vi tenderar att upprepa trots att vi inte vill och vet att vi borde ändra på.

När du går i samtal och får stöd och hjälp att upptäcka mer av din omedvetenhet, kommer friheten att välja medvetet från ett mjukare inre. Du börjar göra valen utifrån din sanning, dina värderingar, din kärna.
Nyfiken? Läs mer på Själshälsa.se

IMG_6617

Juni erbjudande!

Under hela juni får du 1.500kr i rabatt på Holy Fire III Reki Master Teacherkursen som går 10-11-12 september. Läs mer om vad våra Mastrar tycker om Reiki och kursen här
För mer information om kursen och hur du anmäler dig klicka här

För att få rabatten behöver du anmäla dig och betala handpeng innan 30 juni. Varmt välkommen!
Vi tar max 6 deltagare! (fyra platser kvar i dagsläget)
facebook instagram 
logga med text stor 2
MailPoet