logga med text stor 2
anki2
Nyhetsbrev Februari 2018

Har du koll på din energi?

Genom åren har jag haft förmånen att få utbilda i många olika konstellationer. Det har varit poliser, volontärer, handledare och chefer. Det har blivit mycket värdegrundsarbete och förändringsledning och vid sidan om har alltid Reikin funnit som en energipåfyllnad.

Känner mig otroligt ödmjuk och tacksam inför rollen som Reikilärare. Det är fantastiskt att få ta del av andra människors inre personliga utveckling. Kursen i helgen blev magisk. Så många fantastiska, generösa kvinnor, så mycket energier och kraft. För första gången var vi två Reiki Masters, då jag fick möjlighet att utbilda tillsammans med Eva Freya Cristiansson. Ett koncept som gav det där lilla extra och som vi definitivt kommer köra igen, nämligen 6-7 april :-)

Eva Freya är en härlig förebild. Hon har en otrolig förmåga att bejaka sin kvinnliga kraft. Hon målar och skulpterar i lera och hennes konst är djärv och inspirerande. Att våga bejaka sig själv och sitt inre, så viktigt. Läs mer om hennes konst och hemsida här

Så var det det här med energier igen. Är det så himla noga att ha koll på sina energier? Inte vet jag, men tycker du att du gör "allt rätt", äter hyfsat, sover hyfsat, stressar minimalt, rör på dig och ja, ändå känner du dig rätt slut? Då kan det hänga ihop med energiläckage på ett annat plan. Få lite mer kunskap om detta genom att läsa i vårt senaste aktuellt om "vibbar". Klick här för senaste aktuellt

För övrigt önskar jag dig en frisk och ja, energifylld månad. Det blir ljusare och ljusare. Själv åker jag till ljuset på andra sidan jorden i slutet av februari och nästa brev kommer skrivas i Australien.
Häng med när Assent Hälsodesign goes Aussie.
Mer info kommer på vår Facebook sida.

Ta hand om dig!
För du har bara - Just Nu!
//Anki - din egen Hälsodesigner

Månadens träningstips:

Ditt eget 100-årskalas:

- Tänk dig att du befinner sig på ditt eget 100-årskalas
- föreställ dig att tre olika personer ska hålla ett kort tal till dig. Det är tre personer du tycker om och som är viktiga för dig. Vad skulle du önska att de sa om hur du har levt ditt liv, kopplat till dig själv och andra? Skriv ner vad det här personerna säger till dig.
- Nu har tre personer hållit tal.
Föreställ dig nu istället att din kropp och din själ höll varsitt tal till dig. Vad skulle de säga till dig? Har du tagit hand om kroppen? Har du lyssnat till själen?
- Skriv ner vad kroppen säger
- Skriv ner vad själen säger
- Lägg märke till vilka tankar och känslor som dyker upp, varma, plågsamma, kärleksfulla osv.
- Reflektera över vad de här känslorna har att säga dig, om vad som är viktigt i livet, vad du står för, vilken människa som du vill vara och om du förbiser något just nu.
Tanken med den här övningen är att få distans till det som vi är mitt uppe i för ögonblicket och fråga sig: det här livståget som jag befinner mig på, går det åt rätt håll?
Om du nu upplever att den här övningen liksom skaver inombords eller att du känner dig helt vilsen med vilka dina värden faktiskt är, så kan du börja formulera din egen livskompass så att den tar dig till det mål och den mening som du vill att ditt liv ska ha.
Det är du som bestämmer!

IMG_0618

Just idag firar vi Assents insiktsfulla Jens på födelsedagen med

en superenkel och fantastiskt god chokladmousse:

3 dl grädde
100g mörk choklad (t ex Lindts 70% med mintsmak)
2 ägg gulor
Gör så här:
Vispa grädden nästan färdig
I med gulorna och vispa tills det är fint och slätt
Smält chokladen, antingen i micron eller över vattenbad
Häll i ca 1 dl av grädden i den smälta chokladen och rör om
Fortsätt sedan hälla i resten...lugnt och fint och rör om hela tiden
När chokladen och grädden är ihopmixade så häller du upp i skålar eller glas
Ställ in i kylen i ett par timmar
Kan med fördel avnjutas med hallon
Mums och grattis Jens :-)

Enkelhet och träning

Träning, tänker jag, ska vara kul och energigivande. Den ska ge mig en funktionell kropp som är smidig, balanserad och stark långt upp i åldern. Jag slår gärna kullerbyttor ända ner i graven.
Om du är i en fas i livet där du faktiskt inte får till någon träning, se åtminstone till att du går så mycket du bara kan på dagarna. Allt stillasittande som vi ägnar oss åt är inte bara skadligt för vår kropp och hälsa, det bidrar också till att vi drastiskt minskar vår levnads ålder, säger "de som vet".
Så ut och gå. 10 000 steg om dagen! Inspireras gärna här!

Vårens kurser:

- Reiki etapp 1: 6-7 april
- Reiki etapp 2: 25 - 26 maj
För mer info och anmälan klicka här

Läs gärna om hur 45 minuters Reiki är lika värdefull återhämtning som nattens djupsömn. Klicka här

Reikikväll på Balanscenter

Har du gått någon Reikiutbildning och behöver påfyllnad? Träffa likasinnade, bolla funderingar eller bara umgås en stund i Reikienergier? Välkommen till Balanscenter, Stockholm,
den 12 mars kl. 18.00-19.30. mer info kommer

IMG_0794

Månadens visdom:

"Det är när jag glömmer att jag ska dö

som livet blir oviktigt"

En insiktsfull person
MailPoet